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El juego ha recibido una nota de 36/40 en Famitsu.
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- Takeda and Takahashi feel that their differing viewpoints of the same situation helped lead them to creating a better game with Xenoblade
- when Takeda or Takahashi couldn't come to a conclusion on something, Nintendo stepped in to help out
- the pair met weekly, every Thursday, in order to keep problems from piling up
- this schedule went on for one year before the script was completed
- at the end of it all, no one remembered what ideas came from what people
- Takeda focused heavily on Shulk, the main character
- it was intensely important to create a protagonist that players simply couldn't dislike
- Takahashi wouldn't allow the creation of a silent protagonist
- the team feels that there isn't a single character in the game that can be classified as the silent type
- party members will cheer you on during battle
- the game is so huge that Colony 9 alone could have been the setting for the entire game
- there are number of places that will make you want to just stop and look around
- one quest's instructions are as follows: “Collect 400 of this item.”
- Takeda defines Xenoblade with a “macro vs. micro” perspective; comparing the huge world to tiny people
- Takahashi defines the game as the journey and growth of the protagonist
- Takahashi got the Xenoblade idea while riding on a train: “Wouldn’t it be interesting if people lived on the bodies of something huge, like gods?”
- Takahashi immediately started writing down details for his game idea, and soon thereafter, a georama was made
- Takahashi knew he wanted to work with Takeda right off the bat
- Takeda has a ton of scenario experience from the world of anime
- Takeda wanted the protagonist's party members to betray him at the end of the game, with one of them becoming the villain
- Takahashi thought this would be too harsh on the player
¿Resonance of Fate y Bayonetta te suenan?ShinKun7 escribió:Ostras que guapo
¿Por qué no hacen estas cosas en la HD?
A la pregunta "¿qué se necesita para hacer un gran RPG japonés?" son muchas las respuestas posibles. La última de ellas, propuesta por Monolith Soft, se llama Xenoblade: un río en el que desembocan varios afluentes del género, pero que consigue trazar su propio curso antes de llegar al océano de los videojuegos. Llevado por una histora bien construída, unos gráficos y una banda sonora meticulosamente trabajados, el nuevo bebé de Tetsuya Takahashi nos llama a vivir una gran aventura, con muchos puntos altos, unos pocos bajos, y una intoxicante sensación de libertad que no habíamos experimentado desde Dragon Quest VIII o Final Fantasy XII. Una entrada imprescindible en el catálogo de Wii, y sin ninguna duda un nuevo pilar para los RPGs en general. Ahora dependemos de Nintendo para que localice lo mejor y más rápido posible este gran título, actualmente solo disponible en el mercado japonés.
+ Sistema de juego muy rico
+ Una historia fascinante
+ Música inspirada
+ Buenos gráficos
+ Gigantescos entornos para explorar
+ Cientos de sidequests
+ Desarrollo libre, poco lineal
+ La voz de Dunban
- El inventorio limitado y su manejo
- Ausencia de bestiario
- IA muy básica
- ¿Les combats braillards? (no sé muy bien cómo traducir esto)
- Algunos problemas técnicos
Nota: 8/10
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